Brutal natur

Publicerat: 2015-05-21 Kl: 13:03:21 | I kategori: Allmänt


För det mesta tycker jag att naturen är vacker och fin men ibland så slår det mig hur brutal den är. Starkaste arten överlever. Idag när jag först gick en promenad i Vaxholm och tittade på alla syrener som hade börjat slå ut och kände doften så var allt ljuvligt!
 
När jag senare på eftermiddagen satt och tittade ut över viken kom det en stor trut, dök och tog en sothöna! Det blev ett himla liv på de andra fåglarna runt omkring såklart. 
 
 
Efter ett tag dök det upp en stor havsörn seglandes runt upp över bytet, alla fåglar skränade, men vad hjälpte det den dök bara ner och hämtade sothönan. 
 
 
Nu råkar jag gilla havsörnar och hoppas att de ska öka till antalet, så hoppas att den utfodrade sina ungar med sitt byte.
 
// Sofie
 
 
Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt det låter med vaxholmspromenad mami! ❤️

2015-05-21 @ 13:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0