Ledig torsdag!

Publicerat: 2012-05-17 Kl: 19:43:09 | I kategori: Allmänt


Idag är det Kristihimmelfärdsdag, 17 maj och jag är ledig, ska faktiskt inte jobba förrän på måndag, nice!!!!
Morgonen inleddes med en joggingrunda i skogen, jag passade då på att inspektera liljekonvaljerna, men se de var inte färdiga att plockas!
Jag fick plocka mig en vårbukett hemma på tomten istället, smörblommor, gullvivor, löjnantshjärtan.......
Maken kom hem lagom till frukost med en rykande färsk Bergis eller som en del säger Barkis, helt oemotståndligt....
Efter frukosten tog jag mig samman och började tvätta fönster, jo jag har en del fönster men nu är de värsta klara!
Till sällskap hade jag näktergalens sång, helt underbart! En ganska oansenlig fågel till utseende men sången....
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3275&artikel=2776360
Resten av dagen ägnades åt att skyffla jord, lera och annat, samt att jaga maskrosor. Nu har jag blåsor i handen trots handskar.
Det kom ett paket på posten stort och ganska tungt, när jag öppnade så hittade jag dessa härliga saker!
Inget är som överraskningar!
Jag hade glömt bort att jag vunnit i en tävling! Fyra sittunderlag, en massa god Mer, torkad frukt, en kasse....
Trevlig torsdag kväll!
Kommentarer
Postat av: Mamma

HÄRLIGT Sofie o vad fina blommor. kram<3

2012-05-17 @ 21:47:11
Postat av: Victorias fotovärld

Vad härligt! Hoppas du får en trevlig helg!

2012-05-18 @ 17:53:53
URL: http://victoriarennerstahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0