Yatzy

Publicerat: 2012-03-20 Kl: 19:32:33 | I kategori: Familj


Jaha så har vi då spelat Yatzy, vi gör det ibland när vi inte har annat för oss. Det är bara det att vi är ganska dåliga förlorare både maken och jag, fast nu mera är han värst. Han tjatade på mig att vi skulle köpa Maxi Yatzy för det var lite mer utmaningar i det. Sagt och gjort köpte jag ett Maxi Yatzy, det var bara det att jag tyckte tärningarna var så tråkiga så jag köpte lite härliga färgglada tärningar.

Vad hände då!!! Jo när det gick dåligt i spelet så var det fel på tärningarna! Det var ett fasligt tjat om tärningarna så jag sa till honom köp nya tärningar som du gillar då. Tror ni han har gjort det då? Nä, nä... inte ! Han har till och med vunnit dåd och då med de färgglada tärningarna. ; )
Men det senaste är att vi måste byta plats för det är mer tur att sitta på den plats som jag sitter på? Så nu mera kör vi Yatzy med sidbyte efter ett parti.......
Vi har också en regel som säger att om man har för många pluppar kvar på slutet så får man 10 minus poäng per plupp! Vilket betyder att han bara fick 20 poäng för sin Yatzy när vi spelade uppifrån och ner eftersom han hade 8 pluppar kvar! He, he.....
Sånt är livet hos Perssons!
Kommentarer
Postat av: L

Haha, vad söta ni är. Puss!

2012-03-20 @ 21:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0