Parkering

Publicerat: 2012-03-09 Kl: 18:35:35 | I kategori: Allmänt


Det finns många sätt att parkera på, det som ni ser här ovan är ett sätt om man har en liten bil. Fast det var inte det jag upplevde idag. När jag kom till Skutans parkering i dag på em så stod det en Peugot mitt i vägen, låst. Växeln hade ramlat ur och det var ingen handbroms ilagd. Bilen hade rullat baklänges ut mitt i "körbanan" ingen kom varken ut eller in i parkeringshuset. Det var några som petade lite på bilen men ingen gjorde något radikalt.
Här kan vi inte sitta, så det är väl bara att ta kommandot och se till att flytta bilskrället! Är det några som kan hjälpa till att knuffa här? Yes! Tv hjälpsamma själar knuffade på och tillsammans fick vi in bilen i fickan igen. Det var bara det att den ville ut igen! Men jag hittade en gammal toffel som jag la under ena bakhjulet, sa till bilen, Plats! Se där den stod kvar! Jubel och hurra rop! Nu kunde parkeringshuset fungera igen! Så go vänner lägg i växel och handbroms i garaget tack!
Ha nu en trevlig fredag kväll!
Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra jobbat Sofie /mamma

2012-03-09 @ 19:17:40
Postat av: Tiina

Redigt ingripande!

2012-03-11 @ 10:45:52
Postat av: Anonym

Ja någon var ju tvungen att göra något, hade du varit där kära -58 hade du hjälpt mig, det är jag övertygad om!

2012-03-11 @ 15:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0