Måndagen efter lovet

Publicerat: 2012-04-16 Kl: 21:59:23 | I kategori: Allmänt


Det märktes att det hade varit lov alla barn var ovanligt pratiga och hade mycket att berätta för varandra. Det är roligt att de vill berätta saker för varandra för de här barnen är det inte världens enklaste sak att ställa sig framför klassen, även om den är liten, och prata.
Nu har de flesta vant sig och tycker att det är kul, vi får till och med använda tidtagning så vissa inte pratar för mycket!
Vi har även låtsaspengar som vi delar ut till samlingarna, när man vill säga något får man räcka upp handen och sedan betala en peng. När pengarna är slut får men vänta och vara tyst tills nya pengar kommer. Ett utmärkt sätt att få lite lugn på en prtig grupp. Som extra bonus blev det så att de som satt tysta och hade pengar kvar var "tvungna" att prata slut på sina innan nya delades ut.
Vi brukar alltid ha jätte bra mat i skolan med massor av god sallad och som idag köttbullar potatis och sås. Men i morgon blir det matlåda, tisdagens meny:
Fisk med banan och currysås kokt potatis eller Högsbosoppa.
Idag när jag kom hem från jobb och träning så låg det ett tjockt kuvert i brevlådan!
Det var min vinst från Blog Familjens tävling på Hannahs blogg, härligt smink från Lars Wallin kollektionen!
Tack så mycket!!!
Nu säger min sovklocka till att det är dags att sova, ses i morgon!
Kommentarer
Postat av: Mandy & River

Ja det är verkligen en superfin tapet =)

2012-04-16 @ 22:46:38
URL: http://mandyyss.blogg.se/
Postat av: Mamma

Grattis till vinsten. Kul att läsa om din dag i skolan.Ha en bra dag <3/mamma

2012-04-17 @ 07:40:06
Postat av: Madde

sv: åh, tack så mycket:)



Ja, det kom tyvärr snö hos oss också, men det är borta som tur är:)

Hoppas snön håller sig borta nu ;)

2012-04-17 @ 07:42:43
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: Linn

Vad smart! Ser fram emot att "låna" lite av ditt nya smink! :)

2012-04-17 @ 14:14:52
Postat av: S a n n a W i d m a n

Superfin blogg :D

2012-04-17 @ 16:09:15
URL: http://fotbollssanna.blogg.se/
Postat av: Emma Sandberg

sv: jarå göteborg var kanon men nu är jag tillbaka i verkligheten här hemma :P



hur är allt hos dig?



Krami

2012-04-17 @ 18:26:36
URL: http://priska.blogg.se/
Postat av: tess

Hej



Tack för dina ord.



Jag har nu en lapp hemma med tecken och bokstäver. HUr vill du att jag gör? Ska jag skicka dig på post? I så fall kan du maila dig din adress så fixar jag detta. Jag kan scanna av å maila också men då måste jag vänta på att få hjälp av maken. Det blir i så fall senare men om du bara återkommer så jag vet så fixar jag detta åt dig.



//Tess

2012-04-18 @ 07:44:21
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0