Kalas!

Publicerat: 2012-04-09 Kl: 12:08:21 | I kategori: Allmänt


Idag är det födelsedags firande på flera håll, Linn och Daniel ska till Linda och jag och Micke ska till Ulla.
Grattis till ersom fyller år i dagarna!!!
Idag blåser det kallt fast morgonen har varit vacker, molnen börjar komma nu, hu!
Dags för lite husmors tips?
Strykning har aldrig varit min grej, men min mamma är en hejare på det! Ibland kan jag ta fram strykbrädan när hon är här och hon strykre så fint så!
Dessutom vet hon hur man får det fint, av henne har jag lärt mig detta: Svårstruket fuktar man med en blomduschare, rullar ihop och lägger i en plastpåse.
Den rullade plastpåsen lägger man sedan i kylen ett par timmar eller till nästa dag
då går det lättare att stryka!
Så nu kanske vi kan få platta fina dukar!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0